Pattern amigurumi dragon ni was created by Stephanie of All About Ami. Dia adalah antara pembuat amigurumi kegemaran aku..Semua amigurumi yang dia buat semua comei2 and the best part is she share all the patterns in her blog.. Aku mula-mula belajar cemana nak baca and faham amigurumi pattern pun daripada blog dia gak ^^
Pattern amigurumi dragon boleh dapat kat SINI..


Dah lama teringin nak buat amigurumi dragon ni tapi  tak de bead atau brad yang sesuai untuk mata dragon..Kalo ikut dalam pattern Stephanie guna 7.5 mm safety eyes. Safety eyes ni memang susah nak cari sebab tu aku selalu guna bead or brad tapi tak jumpa pulak bead atau brad saiz 7.5 mm ni..


At last, jumpa jalan penyelesaian..iaitu



SHANK BUTTON



10 mm shank buttons


dapat idea guna Shank Button sebagai alternative lain untuk mata dragon selepas baca kat blog Craft Passion. Aku guna 10 mm shank button.. walaupun besar sikit tapi hasilnya still wokey ^^




 Dragon ni amigurumi yang paling besar aku penah buat
nak tau besar mana?
besar KLCC tau
tak caye?
tengok ni
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



hee...I mean replika mini KLCC..hee..
tinggi dragon ni 11 cm je tapi ni amigurumi paling besar yang aku penah buat




with his friends ^^


Ingat jangan buat dragon ni marah,,nanti jadi macam ni



FIRE !!!
    
hee..

tima kasih sebab sudi baca yer ^^






2 Comments

  1. comelnya dragon dia wat..atashi pakai benang jenis apa yer...cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. atashi guna benang 100% acrylic brand minlon more ^^

      Delete